padboxer

LCHF, löpning, mat och dryck! Kärlek, skratt och lycka! Vad mer kan jag önska?


Lämna en kommentar

Cykelträning och härliga skaldjur!

DSC_0008
Sonen är som Emil i Lönneberga! Han hittar på hyss så fort man vänder ryggen till, men inget är illa menat, jag gissar att han bara testar vad som fungerar och inte. Idag lyckades han klippa av Daniels mobilladdare!

DSC_0014 DSC_0033 DSC_0061
Så klart är det dags att testa cykla utan stödhjul. Det blev en hel del spring gatan upp och gatan ner, men det är nog en stund kvar innan han hittar balansen. Skynda långsamt!

DSC_0067
Ikväll gjorde vi skaldjur till septemberupplagan och hittade underbara småländska signalkräftor. Vi hade behövt smaktestare till recepten men kom på idén alldeles för sent så vi fick äta upp allt själva! Det blev en hel del över… Nästa gång jag kommer på den briljanta idén att provtesta recept och behöver smaktestare ska jag ha bättre framförhållning! Jag lovar! Och om ni vill vara med i min ”smakpanel” så skicka ett mail eller hojta till här så bokar jag! 😉

DSC_0072
LCHF Västerbottensostpaj med Kalix löjrom, rödlök och smetana med citronzest och en skiva citron. Så gott!!!
DSC_0079
Gratinerad hummer med hasselnötter, äpple, vitlök och timjan. Serverad med stekt LCHF bröd och smörstekta kantareller. Alla recept kommer så klar i september! 😉

DSC_0013
Värmdös eget bryggeri bjuder på härliga upplevelser. Det känns ganska självklart att en öl som är skapad i skärgården smakar perfekt med skaldjur. Det är också ganska självklart att samma bryggeri ligger invid Värmdö musteri som skapar lika fantastisk äppelmust. Bara rena och härliga råvaror från vår egna ö, som sprider glädje för varje klunk. Mer närproducerat än så här blir det svårt att hitta! 🙂

DSC_0003
Ekologiska drycker! Spumante, äppelmust och vitt vin!

Ha en fin kväll! 🙂 Hoppas vi ses över middag snart!


Lämna en kommentar

September issue

Mitt förberedande för septembermagasinet går som på löpande band. Idag har jag skrivit ner flertalet recept och finslipat några artiklar. Jag har tagit massor med bilder och börjat förbereda oktobermagasinet redan. Eftersom magasinen ska komma ut den första varje månad och handla om just innevarande månad har förberedelserna varit stora och många.  Nu är det bara att knyta ihop allt och skriva ner idéerna.

Eftersom min hållbara livsstil handlar om ekologiskt, närodlat, och säsongsbetonat blir det lite konstigt att laga höstmat mitt i sommaren, men som tur är har jag flertalet personer bland familj och vänner som både plockar svamp och bär och jagar själva och har egna frysar fulla av diverse skatter. Så även om maten inte är i säsong just nu, så har jag hittat frysta alternativ som är lika ekologiska och närproducerade som ni kommer hitta när magasinen kommer ut. Jag behöver hela tiden ligga månaden före, men det är en utmaning i sig att göra det hållbart! Och sen kombinera LCHF med säsongsbetonad mat är en annan utmaning som jag ser fram emot. Vad sjutton ska vi äta i vinter när spannmål och rotfrukter är ”förbjudet”!

LCHF, säsong, närodlat i december? Kom gärna med tips! 😉

Ha en fin kväll